pelmusa2aacolecegojduhd
203 poze   5638 vizite

LB ROMANA

STELUTELE; Metoda MOZAIC Lb Romana clasa a 2-a A 25.11.2009
STELUTELE
BECULETELE; Metoda MOZAIC Lb Romana clasa a 2-a A 25.11.2009
BECULETELE
GLOBULETELE; Metoda MOZAIC Lb Romana clasa a 2-a A 25.11.2009
GLOBULETELE


Comentarii album • 12
anonim
alexandra 27 februarie 2012  
puii zglobii
  Raportează
anonim
adta 7 martie 2011  
dssasad
  Raportează
anonim
raluca 8 octombrie 2010  
wefwsqty3IZ6
  Raportează
StarPoP 17 decembrie 2009  
bravo esti desteapta invata sa ajungi si mai si (da si la mn comentari la albume)
  Raportează
anonim
Miky 30 noiembrie 2009  
1.Alcatuiti enunturi cu cele 4 cuvinte : 1)Mere 2)Mananca 3)Citeste iar 4)Scrie . Raspunsuri: 1.Ana are mere. 2.Andrei mananca frumos. 3.Andreea citeste o carte de poezii. si 4.Raluca scrie repede si frumos.
  Raportează
anonim
PELMUSa2aAColEcEGojduHd 1 decembrie 2009  
MULTUMIM DE VIZITA!
  Raportează
PELMUSa2aAColEcEGojduHd 18 noiembrie 2009  
FIŞĂ DE EVALUARE




1.Înlocuiţi cuvintele subliniate cu altele cu înţeles asemănător folosite în poezia ,,Toamna’’ de Octavian Goga.


Vălul de brumă argintie a gătit(.....................................)grădina.

Peste vârful(.................................)dumbrăvii se lasă norii cenuşii.

Cu podoaba ruptă(..................................)porumbul tremură pe câmp.

Dinspre nord(.....................................)bate vântul nemilos.


2.Scrieţi forma corectă a cuvintelor scrise între paranteze:

Norii (cenuşie).................................se ivesc pe cer.

Puii (zglobiu)..........................ciripesc veseli.

Un văl de brumă (argintii).................................a împodobit grădina.


3.Scrieţi după autodictare o strofă la alegere din poezia ,,Toamna’’ de Octavian Goga.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________




GHICITOARE

Regina mândră în culoare
Ne-a desenat fără pensoane:
Frunze-arămii şi galben-ruginii,
Rotunde,înroşite mere
Şi galben-parfumate pere,
Brumate prune şi cât puii,
Chiar rotunjimile gutuii.
_______________________________
  Raportează
PELMUSa2aAColEcEGojduHd 18 noiembrie 2009  
Scrieţi în locul cuvintelor subliniate denumirea populară a lunilor de toamnă:

1.Se simt arome de struguri şi prune
Căci bate la uşă(SEPTEMBRIE)....................................


2.Ia mai culege un strugurel
Din podgoria lui(OCTOMBRIE)......................................


3.Veşmântul naturii se risipeşte hoinar
Tristeţea mă cuprinde în luna lui(NOIEMBRIE).................................
  Raportează
PELMUSa2aAColEcEGojduHd 18 noiembrie 2009  
EXPRESII FRUMOASE DESPRE TOAMNĂ

1.DESPRE REGINA TOAMNĂ:
-s-au aurit a toamnă pădurile;
-toamna soseşte pe meleagurile noastre plină de belşug;
-toamna cu alaiul ei de frunze arămii;
-toamna cea harnică şi de bunuri darnică;
-toamna-cea mai darnică fiică a bătrânului an;
-toamna soseşte într-o caleaşcă aurie;
-toamna şi-a îmbrăcat haina ruginie;

2.DESPRE FRUNZELE TOAMNEI:
-roşul frunzelor covor;
-covor foşnitor în nuanţe arămii;
-frunzele ruginii plutesc ca nişte bărcuţe legănate de vânt;
-noian de frunze ruginii;
-ierburi arse de brumă;
-Regina Toamnă a pictat frunzele în culori vii de la galben-auriu la roşu-rubiniu;

3.DESPRE BOGĂŢIILE TOAMNEI:
-mere ca focul;
-prune brumate;
-struguri parfumaţi;
-gutuile amărui cu puf galben ca de pui;

4.DESPRE PLECAREA PĂSĂRILOR:
-păsările călătoare pleacă vâslind în înălţimi;
-şiruri negre de cocori;
-păsările se pregătesc pentru lungul drum către sudul însorit;
-se aud în zare strigătele jalnice ale păsărilor;
-păsările duc pe aripile lor cântecele pădurii şi soarele nostru;
-păsările risipesc în urma lor tristeţe şi deznădejde;

5.DESPRE FENOMENELE NATURII(TOAMNA):
-tomnaticul vânt împrăştie norii plumburii;
-zile umede şi reci;
-nori albi cu ace de gheaţă;
-norii suri se plimbă pe cerul posomorât;
-vânt iute şi rece;
-vântul nemilos împrăştie frunzele uscate;
-soarele palid mai trimite câte o rază pe pământul rece şi umed.
  Raportează
PELMUSa2aAColEcEGojduHd 18 noiembrie 2009  
ÎNVĂŢĂTORUL NOSTRU
- după Edmondo de Amicis-
Învăţătorul îl surprinde pe elev strâmbându-se.
Să respectăm următoarele sfaturi:
*Intrăm în clasă imediat ce clopoţelul anunţă sfârşitul recreaţiei;
*Păstrăm liniştea şi suntem cât se poate de atenţi la ore;
*Nu vorbim cu colegii , nu le trimitem bileţele , nu le facem semne;
*Nu întrerupem pe domnul învăţător sau pe domnii profesori;
*Dacă aveam de întrebat ceva , ridicăm mâna. Vorbim după ce ni se dă voie.
*În recreaţie suntem cuminţi, nu ţipăm , nu vorbim urât!
Alcătuieşte propoziţii cu ajutorul cuvintelor explicate la vocabular.
făcea pe marioneta
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
a încremenit
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
calm
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
brusc
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _



Aşezaţi în ordine ideile următoare, urmărind imaginile de mai jos.

Se întrerupe dictarea.
Domnul învăţător îl iartă pe băiat.
Elevii sunt sfătuiţi de învăţător.
ÎNVĂŢĂTORUL NOSTRU
- după Edmondo de Amicis-

Să respectăm următoarele sfaturi:
*Intrăm în clasă imediat ce clopoţelul anunţă sfârşitul recreaţiei;
*Păstrăm liniştea şi suntem cât se poate de atenţi la ore;
*Nu vorbim cu colegii , nu le trimitem bileţele , nu le facem semne;
*Nu întrerupem pe domnul învăţător sau pe domnii profesori;
*Dacă aveam de întrebat ceva , ridicăm mâna. Vorbim după ce ni se dă voie.
*În recreaţie suntem cuminţi, nu ţipăm , nu vorbim urât!
  Raportează
PELMUSa2aAColEcEGojduHd 18 noiembrie 2009  
Numele şi prenumele: .......................................
FISA DE LUCRU
Cartea
2. Răspunde la următoarele întrebări:
Ce cuprinde CARTEA? Alcatuire:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
_____1_________________________________________________________________________________________________________________________
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
_____2__________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
____ 3__________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
____4___________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Câte pagini are o filă?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Ce este scris pe prima copertă?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Cum se numesc feţele exterioare ale unei cărţi?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
3. Alcătuieşte propoziţii în care să foloseşti cuvintele: titlul, autorul.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 4. Alege forma corectă a cuvintelor următoare:
cercel urechie chibrituri ghete chireşe girafă
cerchel ureche cribituri gete cireşe ghirafă.

5. Transcrie proverbul scriind frumos! „Cine are carte are parte.”
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  Raportează
PELMUSa2aAColEcEGojduHd 18 noiembrie 2009  
COLEGA CEA NOUĂ


1. Formează propoziţii folosind cuvintele şi expresiile:
ruginii:
___________________________________________________________________
ţările Soarelui:
___________________________________________________________________
__________________________________________________________________
stoluri:
__________________________________________________________________
în toi:
__________________________________________________________________

2. Încercuiţi doar caracteristicile anotimpului toamna:

Cade bruma
Apar ghioceii
Rândunelele îşi refac cuiburile
Pleacă păsările călătoare
Vremea se răceşte
Copiii se dau cu sania
Soarele dogoreşte
Frunzele îngălbenesc

3. Găseşte cuvinte cu sens asemănător pentru cuvintele:
Vine:________________
Elevi:________________
Ruginii:______________
Stol:________________

4. Transcrie frumos ultima propoziţie din text:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Răspunde la întrebări:
a) Unde au plecat păsările călătoare?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
b) Unde se află Dana şi Dora?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

c) Cum o primesc elevii pe noua lor colegă?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Alcătuiţi trei propoziţii despre colegul vostru de bancă :
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  Raportează
Către: pelmusa2aacolecegojduhd

Mesaj:
Mesajul a fost trimis.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou.