1.Alcatuiti enunturi cu cele 4 cuvinte : 1)Mere 2)Mananca 3)Citeste iar 4)Scrie . Raspunsuri: 1.Ana are mere. 2.Andrei mananca frumos. 3.Andreea citeste o carte de poezii. si 4.Raluca scrie repede si frumos.
Un văl de brumă (argintii).................................a împodobit grădina.
3.Scrieţi după autodictare o strofă la alegere din poezia ,,Toamna’’ de Octavian Goga.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
GHICITOARE
Regina mândră în culoare
Ne-a desenat fără pensoane:
Frunze-arămii şi galben-ruginii,
Rotunde,înroşite mere
Şi galben-parfumate pere,
Brumate prune şi cât puii,
Chiar rotunjimile gutuii.
_______________________________
1.DESPRE REGINA TOAMNĂ:
-s-au aurit a toamnă pădurile;
-toamna soseşte pe meleagurile noastre plină de belşug;
-toamna cu alaiul ei de frunze arămii;
-toamna cea harnică şi de bunuri darnică;
-toamna-cea mai darnică fiică a bătrânului an;
-toamna soseşte într-o caleaşcă aurie;
-toamna şi-a îmbrăcat haina ruginie;
2.DESPRE FRUNZELE TOAMNEI:
-roşul frunzelor covor;
-covor foşnitor în nuanţe arămii;
-frunzele ruginii plutesc ca nişte bărcuţe legănate de vânt;
-noian de frunze ruginii;
-ierburi arse de brumă;
-Regina Toamnă a pictat frunzele în culori vii de la galben-auriu la roşu-rubiniu;
3.DESPRE BOGĂŢIILE TOAMNEI:
-mere ca focul;
-prune brumate;
-struguri parfumaţi;
-gutuile amărui cu puf galben ca de pui;
4.DESPRE PLECAREA PĂSĂRILOR:
-păsările călătoare pleacă vâslind în înălţimi;
-şiruri negre de cocori;
-păsările se pregătesc pentru lungul drum către sudul însorit;
-se aud în zare strigătele jalnice ale păsărilor;
-păsările duc pe aripile lor cântecele pădurii şi soarele nostru;
-păsările risipesc în urma lor tristeţe şi deznădejde;
5.DESPRE FENOMENELE NATURII(TOAMNA):
-tomnaticul vânt împrăştie norii plumburii;
-zile umede şi reci;
-nori albi cu ace de gheaţă;
-norii suri se plimbă pe cerul posomorât;
-vânt iute şi rece;
-vântul nemilos împrăştie frunzele uscate;
-soarele palid mai trimite câte o rază pe pământul rece şi umed.
Aşezaţi în ordine ideile următoare, urmărind imaginile de mai jos.
Se întrerupe dictarea.
Domnul învăţător îl iartă pe băiat.
Elevii sunt sfătuiţi de învăţător.
ÎNVĂŢĂTORUL NOSTRU
- după Edmondo de Amicis-
Să respectăm următoarele sfaturi:
*Intrăm în clasă imediat ce clopoţelul anunţă sfârşitul recreaţiei;
*Păstrăm liniştea şi suntem cât se poate de atenţi la ore;
*Nu vorbim cu colegii , nu le trimitem bileţele , nu le facem semne;
*Nu întrerupem pe domnul învăţător sau pe domnii profesori;
*Dacă aveam de întrebat ceva , ridicăm mâna. Vorbim după ce ni se dă voie.
*În recreaţie suntem cuminţi, nu ţipăm , nu vorbim urât!
1. Formează propoziţii folosind cuvintele şi expresiile:
ruginii:
___________________________________________________________________
ţările Soarelui:
___________________________________________________________________
__________________________________________________________________
stoluri:
__________________________________________________________________
în toi:
__________________________________________________________________
2. Încercuiţi doar caracteristicile anotimpului toamna:
Cade bruma
Apar ghioceii
Rândunelele îşi refac cuiburile
Pleacă păsările călătoare
Vremea se răceşte
Copiii se dau cu sania
Soarele dogoreşte
Frunzele îngălbenesc
3. Găseşte cuvinte cu sens asemănător pentru cuvintele:
Vine:________________
Elevi:________________
Ruginii:______________
Stol:________________
4. Transcrie frumos ultima propoziţie din text:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Răspunde la întrebări:
a) Unde au plecat păsările călătoare?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
b) Unde se află Dana şi Dora?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
c) Cum o primesc elevii pe noua lor colegă?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Alcătuiţi trei propoziţii despre colegul vostru de bancă :
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Trimite mesajÎnapoiNu poți trimite un mesaj fără conținut!Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje.Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp.A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou.Mesajul a fost trimis.
1.Înlocuiţi cuvintele subliniate cu altele cu înţeles asemănător folosite în poezia ,,Toamna’’ de Octavian Goga.
Vălul de brumă argintie a gătit(.....................................)grădina.
Peste vârful(.................................)dumbrăvii se lasă norii cenuşii.
Cu podoaba ruptă(..................................)porumbul tremură pe câmp.
Dinspre nord(.....................................)bate vântul nemilos.
2.Scrieţi forma corectă a cuvintelor scrise între paranteze:
Norii (cenuşie).................................se ivesc pe cer.
Puii (zglobiu)..........................ciripesc veseli.
Un văl de brumă (argintii).................................a împodobit grădina.
3.Scrieţi după autodictare o strofă la alegere din poezia ,,Toamna’’ de Octavian Goga.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
GHICITOARE
Regina mândră în culoare
Ne-a desenat fără pensoane:
Frunze-arămii şi galben-ruginii,
Rotunde,înroşite mere
Şi galben-parfumate pere,
Brumate prune şi cât puii,
Chiar rotunjimile gutuii.
_______________________________
1.Se simt arome de struguri şi prune
Căci bate la uşă(SEPTEMBRIE)....................................
2.Ia mai culege un strugurel
Din podgoria lui(OCTOMBRIE)......................................
3.Veşmântul naturii se risipeşte hoinar
Tristeţea mă cuprinde în luna lui(NOIEMBRIE).................................
1.DESPRE REGINA TOAMNĂ:
-s-au aurit a toamnă pădurile;
-toamna soseşte pe meleagurile noastre plină de belşug;
-toamna cu alaiul ei de frunze arămii;
-toamna cea harnică şi de bunuri darnică;
-toamna-cea mai darnică fiică a bătrânului an;
-toamna soseşte într-o caleaşcă aurie;
-toamna şi-a îmbrăcat haina ruginie;
2.DESPRE FRUNZELE TOAMNEI:
-roşul frunzelor covor;
-covor foşnitor în nuanţe arămii;
-frunzele ruginii plutesc ca nişte bărcuţe legănate de vânt;
-noian de frunze ruginii;
-ierburi arse de brumă;
-Regina Toamnă a pictat frunzele în culori vii de la galben-auriu la roşu-rubiniu;
3.DESPRE BOGĂŢIILE TOAMNEI:
-mere ca focul;
-prune brumate;
-struguri parfumaţi;
-gutuile amărui cu puf galben ca de pui;
4.DESPRE PLECAREA PĂSĂRILOR:
-păsările călătoare pleacă vâslind în înălţimi;
-şiruri negre de cocori;
-păsările se pregătesc pentru lungul drum către sudul însorit;
-se aud în zare strigătele jalnice ale păsărilor;
-păsările duc pe aripile lor cântecele pădurii şi soarele nostru;
-păsările risipesc în urma lor tristeţe şi deznădejde;
5.DESPRE FENOMENELE NATURII(TOAMNA):
-tomnaticul vânt împrăştie norii plumburii;
-zile umede şi reci;
-nori albi cu ace de gheaţă;
-norii suri se plimbă pe cerul posomorât;
-vânt iute şi rece;
-vântul nemilos împrăştie frunzele uscate;
-soarele palid mai trimite câte o rază pe pământul rece şi umed.
- după Edmondo de Amicis-
Învăţătorul îl surprinde pe elev strâmbându-se.
Să respectăm următoarele sfaturi:
*Intrăm în clasă imediat ce clopoţelul anunţă sfârşitul recreaţiei;
*Păstrăm liniştea şi suntem cât se poate de atenţi la ore;
*Nu vorbim cu colegii , nu le trimitem bileţele , nu le facem semne;
*Nu întrerupem pe domnul învăţător sau pe domnii profesori;
*Dacă aveam de întrebat ceva , ridicăm mâna. Vorbim după ce ni se dă voie.
*În recreaţie suntem cuminţi, nu ţipăm , nu vorbim urât!
Alcătuieşte propoziţii cu ajutorul cuvintelor explicate la vocabular.
făcea pe marioneta
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
a încremenit
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
calm
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
brusc
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _
Aşezaţi în ordine ideile următoare, urmărind imaginile de mai jos.
Se întrerupe dictarea.
Domnul învăţător îl iartă pe băiat.
Elevii sunt sfătuiţi de învăţător.
ÎNVĂŢĂTORUL NOSTRU
- după Edmondo de Amicis-
Să respectăm următoarele sfaturi:
*Intrăm în clasă imediat ce clopoţelul anunţă sfârşitul recreaţiei;
*Păstrăm liniştea şi suntem cât se poate de atenţi la ore;
*Nu vorbim cu colegii , nu le trimitem bileţele , nu le facem semne;
*Nu întrerupem pe domnul învăţător sau pe domnii profesori;
*Dacă aveam de întrebat ceva , ridicăm mâna. Vorbim după ce ni se dă voie.
*În recreaţie suntem cuminţi, nu ţipăm , nu vorbim urât!
FISA DE LUCRU
Cartea
2. Răspunde la următoarele întrebări:
Ce cuprinde CARTEA? Alcatuire:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
_____1_________________________________________________________________________________________________________________________
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
_____2__________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
____ 3__________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
____4___________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Câte pagini are o filă?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Ce este scris pe prima copertă?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Cum se numesc feţele exterioare ale unei cărţi?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
3. Alcătuieşte propoziţii în care să foloseşti cuvintele: titlul, autorul.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 4. Alege forma corectă a cuvintelor următoare:
cercel urechie chibrituri ghete chireşe girafă
cerchel ureche cribituri gete cireşe ghirafă.
5. Transcrie proverbul scriind frumos! „Cine are carte are parte.”
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_______________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
1. Formează propoziţii folosind cuvintele şi expresiile:
ruginii:
___________________________________________________________________
ţările Soarelui:
___________________________________________________________________
__________________________________________________________________
stoluri:
__________________________________________________________________
în toi:
__________________________________________________________________
2. Încercuiţi doar caracteristicile anotimpului toamna:
Cade bruma
Apar ghioceii
Rândunelele îşi refac cuiburile
Pleacă păsările călătoare
Vremea se răceşte
Copiii se dau cu sania
Soarele dogoreşte
Frunzele îngălbenesc
3. Găseşte cuvinte cu sens asemănător pentru cuvintele:
Vine:________________
Elevi:________________
Ruginii:______________
Stol:________________
4. Transcrie frumos ultima propoziţie din text:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Răspunde la întrebări:
a) Unde au plecat păsările călătoare?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
b) Unde se află Dana şi Dora?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
c) Cum o primesc elevii pe noua lor colegă?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Alcătuiţi trei propoziţii despre colegul vostru de bancă :
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________